T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
HATAY / SAMANDAĞ - Samandağ Atatürk Anadolu Lisesi

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

Türkiye genelindeki tüm eğitim kademelerine yönelik hayata geçirilen "Dilimizin Zenginlikleri" projesi, anadilimizin derinliklerini ve zenginliklerini öğrencilerimize öğretmeyi hedefliyor. Milli Eğitim Bakanımız Sayın Yusuf Tekin tarafından başlatılan projede, Türkçemizin kelime dağarcığı, deyimleri, atasözleri ve edebi eserleri aracılığıyla kültürel mirasın yeni nesillere aktarılması sağlanıyor.

Dilin doğru ve etkili kullanımı konusunda farkındalık kazandıran proje kapsamında gerçekleştirilecek çalışmalar, yarışmalar ve okuma etkinlikleri sayesinde öğrencilerimiz, Türk dilinin tarihi ve kültürel geçmişini eğlenceli ve öğretici bir şekilde öğrenme fırsatı buluyor.

Dilimizin Zenginlikleri Projesi, sadece öğrencilerin dil becerilerini geliştirmekle kalmayıp, Türk kültürünün de yeni nesillere aktarılmasında önemli bir rol oynuyor. Proje süresince Türkiye genelinde farklı şehirlerde uygulanacak etkinliklerle binlerce öğrenciye ulaşılması hedefleniyor.

 

17-12-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                

                        DİLİMİZİN  ZENGİNLİKLERİ     

 

SAMANDAĞ ATATÜRK ANADOLU LİSESİ 2024-2025 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI

                                                                                

                DİLİMİZİN  ZENGİNLİKLERİ             

 

 

SAMANDAĞ ATATÜRK ANADOLU LİSESİ 2024-2025 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI

 

PROJE DOSYASI HAZIRLAYAN: TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ZÜMRESİ   

 

      

 

 

    

SÖZLÜK ZENGİNLİKTİR.

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ  PROJESİ

 

 03-01-2025

                 ‘’Dilimizin Zenginlikleri Projesi’’

       Çalışmaları çerçevesinde okulumuzda yapılacak söz varlığını zenginleştirme  etkinlikleri ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanıması , kültür taşıyıcısı olan kelimelerle buluşması ,bununla birlikte lisanı düzgün kullanması ve fikir dünyasını geliştirmesi amaçlanmıştır.

                                                                                                   

       DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ                      

            EKİM AYI                   ETKİNLİKLERİMİZDEN     

                      ÖRNEKLER

 

• OKUL YÜRÜTME KOMİSYONU KURULMASI

 • PANO HAZIRLAMA

 • BİLEN OTURUR ETKİNLİĞİ

 

 

 

 

    DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ   

 

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

                

OKUL YÜRÜTME KOMİSYONU

OKUL MÜDÜRÜ: CÜNEYT SAT

 

MÜDÜR YARDIMCISI: MUSTAFA ALPARSLAN

 

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENLERİ:

 

ARZU ASLAN

ZARİFE DÜZKAYA DOĞRU

KENAN DOĞRU

CANSU GÜNEŞ

NALAN SAT

AYKAN MİÇOĞULLARI

SEDAT YUNUS FIRINCIOĞULLARI

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ             

9-C      Sınıfı  Bilen Oturur Etkinliği

 03-01-202503-01-202503-01-202503-01-202503-01-2025

 

 

 

9-A SINIFI BİLEN OTURUR ETKİNLİĞİ

 

03-01-202503-01-202503-01-202503-01-202503-01-202503-01-202503-01-2025 

 

 

 

9-D SINIFI BİLEN OTURUR ETKİNLİĞİ

 03-01-202503-01-202503-01-202503-01-2025

 

 

 

ORHUN YAZITLARI PANO ÇALIŞMASI

 

 03-01-202503-01-202503-01-202503-01-202503-01-2025

 

 

 

 

 

İKİNCİ PANO ETKİNLİĞİMİZ.

 

 03-01-202503-01-202503-01-202503-01-2025

 

 

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ  

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

SAMANDAĞ   ATATÜRK  ANADOLU LİSESİ

 EKİM AYI RAPORU

Rapor Numarası

1

Faaliyet Ayı

Ekim

Rapor Tarihi

30.10.2024

     Yapılan Çalışmalar

  • Tanıtım etkinliği yapıldı.
  • Okul yürütme komisyonu kuruldu.
  • Sınıflarda ‘Bilen Oturur Etkinliği’ yapıldı.
  • Sınıflarda pano çalışması yapıldı.

 Projenin Hedefleri

 Öğrencilerimizin Türkçe dilinin zenginliklerini keşfetmelerini ve kelime hazinelerini geliştirmelerini sağlamak,

Öğrencilerimizin yazma alışkanlıklarını geliştirmelerini desteklemek ve etkili iletişim kurmalarına yardımcı olmak,

Öğrencilerimizin okuma ve yazma yeteneklerinin geliştirmek,

Öğrencilerimizin Türkçeye olan ilgi ve sevgisini arttırmak gibi hedefleri olan bu projenin ekim ayı etkinliğinin temelini sözcük çalışmaları oluşturmaktadır. 

Projenin ekim  ayı uygulamaları arasında, ‘’Bilen Oturur Etkinliği, Pano Çalışmaları, yer almaktadır.

 Ekim ayında Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında okulumuzda aşağıdaki uygulamalar gerçekleştirildi:

 1.     Proje Kurulunun Oluşturulması ve Proje Sorumlusu Öğretmenlerin Belirlenmesi: Okul yürütme komisyonu oluşturuldu.

2.Projenin Tanıtılması:

Projenin tanıtımı amacıyla okul web sitesinde proje tanıtım videosu yayınlandı. Proje hakkında okul koordinatör öğretmeni tarafından proje sorumlusu öğretmenlere bilgi verildi, projede yer alacak eserler tanıtıldı.

3.      Türkçenin Bilinen İlk Yazılı Metinleri Orhun Yazıtları Pano Çalışması: Dilimizin Zenginlikleri Panosu oluşturuldu. Panomuz ayın konusu ve etkinlikleri ile ilgili olarak güncellendi.

4.      Bilen Oturur: Etkinlik ile ilgili olarak da kılavuzda yapılan bilgilendirmeden hareketle sınıflarda etkinlik yapıldı. 1-5 Ekim haftası tüm sınıflarda ‘’Bilen Oturur Etkinliği ‘’ kapsamında tüm sınıflarda önceden hazırlanmış kelimelerle oyun oynandı. Bazı gönüllü öğrenciler tarafından sözcüklerin anlamları ifade edildi.Eski Türkçe kelimeler ile ilgili bu faaliyetlerde yeni öğrenilen kelimelere dikkat çekildi ve öğrencilerin kelime hazinesinin gelişimine katkı sağlandı.

Etkinlik Sunumları: Öğrenciler, proje kapsamındaki çalışmalarını okul panolarında sunmuşlardır.

 

Projenin Değerlendirilmesi :

      Ekim ayında yapılan etkinliklerin genel olarak olumlu bir şekilde gerçekleştiği görüldü. Öğrenciler in etkinliklerde anlatıcı, yarışmacı gibi farklı rollerde aktif olarak görev alması projeye olan ilgiyi arttırmıştır.  Sözcüklerin anlamını bilmenin dilimizdeki önemi fark edilmiş olup günlük hayatta daha çok kullanımı konusunda öğrenciler teşvik edilmiştir.  Sonuç Dilimizin Zenginlikleri Projesi, Türkçe dilinin zenginliklerini keşfetme ve dil yeteneklerini geliştirme için önemli bir adımdır. Proje önümüzdeki aylarda yıllık plana uygun olarak  devam edecektir.

RAPOR DEĞERLENDİRME

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Ekim ayında yapılan çalışmalarda öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımaları ve kültür taşıyıcısı olan değerlerimizi benimsemeleri amaçlandı. Yapılan çalışmalarda öğrencilerin ilgisini çekecek ve onlara öğrenme fırsatı sunacak etkinliklere yer verildi. Yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar, öğrencilerin projenin amaçlarını benimsediklerini ve projeden yararlandıklarını gösterdi.

      

 

 

 

SAMANDAĞ ATATÜRK ANADOLU LİSESİ

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

 

                                  DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KASIM AYI

                                     DİVAN-I LUGATİT TÜRK OKUMALARI

 

 03-01-202503-01-202503-01-2025

 

 

 

 

 

 

 

 

                         Birinci Seçilen Deneme Örneği

                                            İDİL PINAR    10- B SINIFI   NO:51

 

 

 03-01-202503-01-202503-01-2025

 

 

 

 

11/ B   sınıfı Divanı Lügatit Türk  Kelimenin Anlamı ve Anlamını

 03-01-202503-01-202503-01-202503-01-2025

 

 

 

11-C VE 11-G SINIFLARI  KASIM AYI ETKİNLİKLERİ

 

 03-01-202503-01-202503-01-202503-01-2025

 

 

 

 

 SAMANDAĞ ATATÜRK ANADOLU LİSESİ

                              2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KASIM AYI RAPORU

 

1.    Anlamını Bul Etkinliği

Tüm sınıflarda Türk dilinin ilk sözlüğü olan Dîvânı Lügât’it Türk okumaları kapsamında öğrencilere Dîvânı Lügât’it Türk’ten alınan kelimeler liste halinde verildi.Oyun için hazırlanmış kelimeler içi görünmeyen bir torba içine alındı. Sınıflarda takımlar oluşturuldu. Böylece Türk dilinin ilk sözlüğündeki kelimeler akılda kalıcı ve eğlenceli bir şekilde öğrenildi.

 

2.    Deneme Yazma Etkinliği

Kâşgarlı Mahmud ve Türk dilinin ilk sözlüğü Divânı Lûgat’it Türk okumaları kapsamında deneme yazma yarışması öğrencilere duyuruldu. Öğrencilerin yazdığı denemeler okul yürütme komisyonunca incelendi ve birinci öğrenci seçildi.

 

3.    Anahtar Kelimelerle Hikâye Yazma Etkinliği

Anahtar kelimeler tüm sınıflara duyuruldu. Öğrencilerin bu kelimeleri kullanarak hikâye yazmaları istendi. Bu şekilde öğrencilerin hem kelimeleri öğrenmeleri hem de yazma becerilerini geliştirmeleri sağlandı.

 

4.    Okul Panosu Hazırlama Etkinliği

Dîvânu Lügât’it-Türk’ten alınan kelimelerle okul panosu oluşturuldu. Eserin Türk dili, kültürü ve tarihi açısından önemini ifade eden görsellerle pano zenginleştirildi.

 

 

Genel Değerlendirme

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında kasım ayında yapılan çalışmalarda öğrencilerin Türk dilinin ilk sözlüğü olan Dîvânu Lügâti’t-Türk eserini tanımaları ve bu eserin değerini keşfetmeleri sağlandı. Öğrencilerin adı geçen eserdeki kelimeleri öğrenmelerine ve günlük hayatta kullanmalarına imkân sağlayacak etkinliklere yer verildi.

 

 

                                                                                                                                                           

                    

 

 

  

SAMANDAĞ ATATÜRK ANADOLU LİSESİ

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

 

                                  DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ ARALIK AYI

                                        10-D SINIFI KUTADGU BİLİG ETKİNLİĞİ

 

 03-01-202503-01-2025

 

 

 

 

SAMANDAĞ ATATÜRK ANADOLU LİSESİ

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

 

                                  DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ ARALIK AYI

 

                             

                                       ARALIK AYI KUTADGU BİLİG PANO ETKİNLİĞİ

 

 

 

 

Ku03-01-2025tadgu bilig

 

Kutad03-01-2025gu bilig

 

K03-01-2025utadgu bilig

 

 03-01-2025

 

 

 

 

SAMANDAĞ ATATÜRK ANADOLU LİSESİ

 

                                 2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

 

                 DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ ARALIK AYI RAPORU

 

1.Anlamını Bul Etkinliği

     Tüm sınıflarda Türk edebiyatında ilk siyasetname olan Kutadgu Bilig okumaları kapsamında öğrencilere Kutadgu Bilig’ten alınan kelimeler liste halinde verildi. Oyun için hazırlanmış kelimeler tahtaya yazıldı. Sınıftaki öğrenciler tarafından sırayla kelimelerin anlamları bulundu. Böylece Türk edebiyatında ilk siyasetname olan Kutadgu Bilig’teki  kelimeler akılda kalıcı ve eğlenceli bir şekilde öğrenildi.

2.Deneme Yazma Etkinliği

      Yusuf Has Hacib ve Türk edebiyatının ilk siyasetnamesi Kutadgu Bilig okumaları kapsamında deneme yazma çalışması öğrencilere yazdırıldı.

3.Anahtar Kelimelerle Hikâye Yazma Etkinliği

Anahtar kelimeler tüm sınıflara duyuruldu. Öğrencilerin bu kelimeleri kullanarak hikâye yazmaları istendi. Bu şekilde öğrencilerin hem kelimeleri öğrenmeleri hem de yazma becerilerini geliştirmeleri sağlandı.

4.Okul Panosu Hazırlama Etkinliği

     Kutadgu Bilig’ten alınan kelimelerle okul panosu oluşturuldu. Eserin Türk dili, kültürü ve tarihi açısından önemini ifade eden görsellerle pano zenginleştirildi.

Genel Değerlendirme

       Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında aralık ayında yapılan çalışmalarda öğrencilerin Türk edebiyatının ilk siyasetnamesi olan Kutdgu Bilig  eserini tanımaları ve bu eserin değerini keşfetmeleri sağlandı. Öğrencilerin adı geçen eserdeki kelimeleri öğrenmelerine ve günlük hayatta kullanmalarına imkân sağlayacak etkinliklere yer verildi.

 

                                                                              

                    

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 17.12.2024 - Güncelleme: 03.01.2025 10:08 - Görüntülenme: 142
Kaynak: https://tegm.meb.gov.tr/www/dilimizinzenginlikleriprojesiuygulamakilavuzuveeylemplanlariyayimlandi/icerik/1043
  Beğen | 1  kişi beğendi